Spis treści
Automatyczna aktualizacja z kokpitu WordPressa
Wtyczki WP Desk można aktualizować jednym kliknięciem, bezpośrednio z kokpitu WordPressa – tak jak w przypadku wtyczek pobranych z repozytorium WordPress.org. Aby móc korzystać z aktualizacji, musisz w swojej witrynie aktywować klucz API wtyczki i posiadać aktywną subskrypcję.
Przejdź do podstrony Wtyczki w panelu administratora. Dostępne aktualizacje zostaną wyświetlone na liście:
Aby upewnić się że wtyczka zainstalowana w twojej witrynie będzie zawsze aktualna, możesz skorzystać z mechanizmu automatycznej aktualizacji, który jest wbudowany w WordPressa od wersji 5.5. Aby aktywować automatyczną aktualizację wtyczki, kliknij przycisk Włącz automatyczne aktualizacje znajdujący się na liście wtyczek.
Aby wymusić sprawdzenie dostępności nowych wersji wtyczek, przejdź do podstrony Kokpit -> Aktualizacje i użyj przycisku Sprawdź ponownie:
Ręczna aktualizacja
Jeśli wolisz przeprowadzić aktualizację ręcznie, po pobraniu paczki z wtyczką z naszej witryny, postępuj według jednego z poniższych schematów działania:
Aktualizacja przez panel administratora WordPressa
- Pobierz wtyczkę ze strony Moje konto
- Przejdź do podstrony Wtyczki w panelu WordPressa swojej witryny.
- Kliknij link Dodaj nową a następnie Wyślij wtyczkę na serwer.
- Wybierz plik z paczką z wtyczką w nowej wersji z dysku (musi to być plik zip – nie rozpakowuj wcześniej pliku zip).
- Pojawi się komunikat z prośbą o potwierdzenie nadpisania starej wersji wtyczki. Potwierdź.
Instalacja przez FTP
- Pobierz i rozpakuj plik z wtyczką ze strony Moje konto.
- Wejdź do katalogu /wp-content/plugins/ na swoim serwerze i skasuj katalog wtyczki (ustawienia wtyczki zostaną zachowane).
- Wgraj cały katalog nowej wersji wtyczki do katalogu /wp-content/plugins/ na serwerze.
- Aktywuj wtyczkę w menu Wtyczki w panelu administracyjnym WordPressa.
Błędy podczas aktualizacji
Komunikat “Aktualizacja nie powiodła się: 403 Forbidden 403 Forbidden Access to this resource on the server is denied!”
Podczas aktualizacji zdarzyć może się, że napotkasz na problemy. Najczęstszym jest błąd 403, który w skrócie mówi o tym, że strona internetowa nie może uzyskać dostępu do plików z powodu brakujących uprawnień.
Konieczne będzie w tym wypadku sprawdzenie czy foldery na FTP mają prawidłowo ustawiony dostęp. W tym poradniku więcej informacji jak to sprawdzić:
Problem może sprawiać ponadto plik .htaccess, który może mieć zapisy nakładające brak dostępu do folderów.
Ostatnia przyczyna to włączony tryb security_mod na serwerze. W tym wypadku należy zgłosić się do dostawcy usług hostingowych z prośbą o wyłączenie wspomnianego trybu.