Spis treści
Zestawienie zamówień
W menu “Zamówienia” WooCommerce możesz:
- wyszukiwać zamówienia zaimportowane z Allegro po nicku użytkownika
- wyświetlić wszystkie zamówienia z Allegro
- wyświetlić wszystkie zamówienia złożone w WooCommerce (poza Allegro)
W kolumnie Allegro zobaczysz informacje o koncie Allegro, gdzie złożono zamówienie i nicku kupującego. Wyświetlą się też numery aukcji składające się na dane zamówienie.
Zamówienia będą pobierane w momencie, kiedy we wtyczce będzie, włączona opcja Pobieraj zakupy z Allegro. Należy przejść do Allegro > Ustawienia > Synchronizacja gdzie znajdują się ustawienia dotyczące zamówień. Samo włączenie wspomnianej opcji nie wystarczy. Produkty muszą być również powiązane, tzn. wystawione z WooCommerce do Allegro w ramach wystawienia aukcji lub importowane z Allegro do WooCommerce za pomocą importu aukcji.
Jeśli zamówienia nie są importowane do sklepu, zajrzyj do działu FAQ dokumentacji wtyczki.
Zakres pobieranych zamówień
Domyślnie wtyczka pobiera wszystkie zamówienia złożone na aukcjach podłączonych do sklepu. Zostaną pobrane wszystkie zamówienia, które zostały złożone w Allegro w ciągu ostatnich 14 dni. Jeśli chciałbyś zmodyfikować ten przedział czasowy, dodaj do pliku functions.php swojego motywu poniższy kod:
W tym przypadku wtyczka będzie pobierać tylko zamówienia złożonych w ciągu ostatnich trzech dni. Aby zmodyfikować ten parametr, zastąp cyfrę 3 dowolną liczbą.
Edycja zamówienia
Formularz zakupowy Allegro
W edycji zamówienia dostępny jest “Formularz zakupowy Allegro”, który zawiera:
- konto Allegro, gdzie złożono zamówienie,
- nazwę kupującego,
- numery aukcji, których dotyczy zamówienie,
- treść wiadomości od kupującego,
- szczegóły dostawy wraz z punktem odbioru,
- dane do faktury jeśli klient zaznaczył opcję faktury.
Faktury
Aby otrzymywać w sekcji danych kupującego w WooCommerce informacje o decyzji kupujących na temat chęci otrzymania faktury i numeru NIP, skorzystaj z naszych wtyczek do wystawiania faktur. Dzięki nim nie tylko wyświetlisz w sekcji Płatność w WooCommerce decyzję klienta, ale też automatycznie lub manualnie (jednym kliknięciem) wystawisz i wyślesz fakturę klientowi.
Numer telefonu w zamówieniu z Allegro
Domyślnie w WooCommerce nie ma pola Numer telefonu w sekcji Wysyłka. Numer telefonu w zamówieniu jest pobierany z danych konta kupującego w Allegro.
Jeśli w zamówieniu Allegro występuje wysyłka, wtyczka pobiera numer telefonu odbiorcy przesyłki z zamówienia Allegro i umieszcza go w sekcji Płatność w zamówieniu w WooCommerce (billing_phone).
Płatności
Statusy płatności dla pobranych zamówień obsługują statusy zamówienia WooCommerce:
- Płatność za pobraniem – status “W trakcie realizacji”
- Płatność przelewem bankowym – status “Oczekuje na płatność”
- Płatność PayU zrealizowana – status “W trakcie realizacji”
- Płatność PayU nie opłacona – status “Oczekuje na płatność”
- Płatność PayU nie opłacona (Przelew tradycyjny) – status “Oczekuje na płatność”
- Płatność PayU anulowana – status “Anulowane”
- Płatność PayU niepoprawna – status “Nieudane”
Więcej na temat statusów zamówień w WooCommerce: Statusy zamówień w WooCommerce.
Synchronizacja statusów zamówień
Wtyczka posiada funkcjonalność dwustronnej (WooCommerce -> Allegro i Allegro -> WooCommerce) synchronizacji statusów zamówień. Zmiana statusu zamówienia po stronie sklepu skutkuje zmianą statusu zamówienia w systemie sprzedaży Allegro, zmiana po stronie Allegro zostanie odnotowana przez sklep. Z oficjalnej dokumentacji Allegro dowiesz się jak korzystać ze statusów.
Synchronizacja działa w trzech przypadkach:
- Zmiana statusu zamówienia w WooCommerce na Anulowane wywoła zmianę statusu zamówienia Allegro na ANULOWANE
- Zmiana statusu zamówienia w WooCommerce na Zrealizowane wywoła zmianę statusu zamówienia Allegro na WYSŁANE
- Zmiana statusu zamówienia w WooCommerce na W trakcie realizacji wywoła zmianę statusu zamówienia Allegro na W REALIZACJI
Również zmiana statusu po stronie Allegro zostanie odnotowana po stronie sklepu WooCommerce, w każdym z trzech powyższych przypadków.
Integracje wysyłkowe
Wtyczka Allegro jest zintegrowana z wtyczkami WP Desk do obsługi wysyłki w WooCommerce: eNadawca, InPost i Orlen Paczka WooCommerce. Dzięki tej integracji możliwe jest nadawanie przesyłek dla zamówień pobranych z Allegro.
Jeśli kupujący na Allegro wybierze metodę wysyłki z oferty Poczty Polskiej, InPostu lub Orlen Paczka WooCommerce i jego zamówienie zostanie pobrane do WooCommerce, wtyczka wykryje metodę dostawy. Na ekranie edycji zamówienia pojawi się metabox umożliwiający szybkie nadanie przesyłki.
Automatyczne przekazywanie numery przesyłki do Allegro
Po wygenerowaniu przesyłki dla zamówienia Allegro za pomocą wtyczki InPost lub eNadawca, numer przesyłki zostanie automatycznie przekazany do Allegro:
Allegro Smart
Przesyłki będą również rozliczone w systemie InPost jako Allegro Smart, gdyż istnieje możliwość zaczytywania specjalnego szyfrowanego adresu @ allegro. Nadawanie tego typu przesyłek niczym nie różni się od nadawania pozostałych przesyłek, gdyż to API operatora wysyłkowego wykrywa, że ma to być przesyłka typu Smart. Cały proces jest realizowany automatycznie. Administrator sklepu nie musi wraz z każdą wysyłką pamiętać o tego typu rozróżnieniu przesyłek.
Metody dostawy
W pobranym z Allegro zamówienia rozpoznawane są następujące metody dostawy:
InPost:
- Paczkomaty 24/7
- Paczkomaty 24/7 pobranie
- Allegro Paczkomaty InPost
- Allegro Paczkomaty InPost pobranie
- Allegro Kurier24 InPost
- Allegro Kurier24 InPost pobranie
- Allegro miniKurier24 InPost
- Allegro miniKurier24 InPost pobranie
Poczta Polska:
- Paczka pocztowa ekonomiczna
- Paczka pocztowa priorytetowa
- Przesyłka pobraniowa / Paczka48 pobranie
- List polecony ekonomiczny
- Allegro Przesyłka Polecona
- Przesyłka pobraniowa priorytetowa / Paczka24 pobranie
- List polecony priorytetowy
- Przesyłka kurierska
- Przesyłka kurierska pobraniowa
- Pocztex Kurier48 & Allegro Pocztex Kurier 48
- Pocztex Kurier48 pobraniowy & Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie
- Pocztex Kurier24
- Pocztex Kurier24 Pobranie
- Paczka24
- Paczka48
- Odbiór w punkcie po przedpłacie – Paczka24 Odbiór w Punkcie
- Odbiór w punkcie – Paczka24 Odbiór w Punkcie
- Odbiór w punkcie po przedpłacie – E-PRZESYŁKA / Paczka48 Odbiór w Punkcie
- Odbiór w punkcie – E-PRZESYŁKA / Paczka48 Odbiór w Punkcie
Orlen Paczka WooCommerce:
- Orlen Paczka WooCommerce
Nazwy metod płatności
Jeśli chciałbyś, aby wtyczka po pobraniu zamówienia zapisała je w WooCommerce z wybraną przez ciebie nazwą metody płatności, dodaj do pliku functions.php swojego motywu poniższy kod:
Zastąp frazę Nazwa metody płatności Allegro wybraną przez ciebie nazwą.
Opcje dla zaawansowanych użytkowników
Od wersji 4.2 wtyczki możesz wykorzystać filtr woocommerce_allegro_order_create
. Jest on wywoływany po utworzeniu zamówienia pobranego z Allegro.
Dostępne są również filtry woocommerce_allegro_processing_order_status
(domyślnie processing), woocommerce_allegro_finish_order_status
(domyślnie completed) oraz woocommerce_allegro_cancel_order_status
(domyślnie cancelled), za pomocą których można dodać do sklepu unikalny status zamówienia.