Podstawowe informacje o wtyczce w tym m.in. na temat jej konfiguracji znajdziesz w standardowej dokumentacji InPost – Paczkomaty, Listy, Kurier – WooCommerce.
Poniżej prezentujemy najczęściej występujące i zgłaszane problemy i błędy wraz z opisem czym są spowodowane oraz sposobami jak je rozwiązać.
Pomoc techniczna dla wtyczki InPost →
Problemy z listą lub mapą paczkomatów
Lista paczkomatów wyświetla się nieprawidłowo
W niektórych przypadkach może zdarzyć się sytuacja, że aktualnie używany w sklepie motyw nie wyświetli prawidłowo pola typu select2 – rozwijalnej listy typu dropdown z punktami odbioru/paczkomatami InPost. Pomocna może okazać się w takim przypadku zmiana typu pola na select. Należy jednak pamiętać wówczas, że pole tego typu nie obsługuje wyszukiwania na liście.
Aby zmienić typ pola dodaj do pliku functions.php, w aktualnie używanym motywie/motywie potomnym następujący kod:
add_filter( 'woocommerce_paczkomaty_inpost_checkout_select2', '__return_false' );
.
Nie wyświetla się mapa paczkomatów
Jeżeli po kliknięciu w odnośnik Wybierz punkt na mapie / Wybierz paczkomat na mapie mapa się nie wyświetla, to najprawdopodobniej w Twoim sklepie zainstalowana jest i wciąż korzystasz z nieaktualnej wersji wtyczki InPost WooCommerce.
Pod koniec września 2019 został przez firmę InPost zmieniony silnik geowidgeta odpowiedzialnego za wyświetlanie mapy paczkomatów. Więcej na ten temat można przeczytać pod tym adresem:
https://inpost.pl/aktualnosci-zmiana-silnika-geowidget
W odpowiedzi na powyższe zmiany w wersji 3.9.0 wtyczki InPost WooCommerce została przez nas wdrożona stosowna poprawka zapewniająca pełną kompatybilność z nowo wprowadzonym silnikiem. Jeżeli więc powyższy problem występuje w Twoim sklepie, a na liście zainstalowanych wtyczek znajduje się InPost WooCommerce w wersji wcześniejszej niż 3.9.0 należy zaktualizować ją do najnowszej wersji.
Nie wyświetla się mapa i lista paczkomatów
Domyślnie, na stronie finalizacji zamówienia zostaje dołączony skrypt /wp-content/plugins/woocommerce-paczkomaty-inpost/assets/js/checkout.js
. Może się zdarzyć, że aktualnie używany w sklepie motyw nie korzysta z domyślnych mechanizmów wyświetlania strony zamówienia WooCommerce i/lub nadpisuje template checkoutu, efektem czego powyższy skrypt nie zostanie dołączony, a mapa i lista paczkomatów Select2 (AJAX) nie będą się wyświetlać poprawnie.
Aby wywołać na każdej stronie w swoim sklepie skrypt odpowiadający za poprawne wyświetlenie mapy i listy paczkomatów Select2 (AJAX), dodaj do pliku functions.php, w aktualnie używanym motywie lub motywie potomnym następujący kod:
add_filter( 'woocommerce_paczkomaty_inpost/add_scripts', '__return_true' );
.
Błędy walidacji
Wystąpienie tzw. błędów walidacji związane jest najczęściej z wprowadzeniem przez klienta/obsługę sklepu nieprawidłowych danych. Występują one zazwyczaj na ekranie szczegółów zamówienia przy próbie utworzenia przesyłki i wyświetlane są w dolnej części metaboxa InPost:
There are some errors. Please fix it: target_machine_id: nie znaleziono, nieprawidłowy
lub
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: dropoff_point: does_not_exist;
Paczkomat, który został wybrany przez wybrany jako nadawczy lub odbiorczy został usunięty przez InPost lub jego nazwa została zmieniona. Należy wybrać w zamian inny – dostępny.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: dropoff_point: required;
Najprawdopodobniej w ustawieniach wtyczki w WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → InPost nie został wskazany Domyślny paczkomat nadawczy:
Należy z widocznej powyżej listy wybrać paczkomat, z użyciem którego będzie realizowana wysyłka i zapisać zmiany.
Saturday & Sunday parcel delivery is not available. Szczegóły: 1: shipments: end_of_week_collection: invalid_end_of_week_collection;
Próba nadania wysyłki z włączoną dodatkową usługą Paczka w Weekend poza określonym przez InPost oknie czasowym: od czwartku od godziny 20:00 do soboty do godziny 13:00. Należy odznaczyć opcję Paczka w Weekend lub zaczekać aż usługa znowu będzie dostępna.
Target point cannot be Parcel Service Point. Szczegóły: 1: shipments: end_of_week_collection: invalid_target_point_for_end_of_week_collection;
Próba nadania wysyłki z włączoną dodatkową usługą Paczka w Weekend do POPu. Usługa ta dostępna jest tylko dla Paczkomatów. Należy odznaczyć opcję Paczka w Weekend lub zmienić punkt odbioru na Paczkomat.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: dropoff_point: dropoff_and_target_points_must_be_different;
Został podany ten sam paczkomat jako punkt nadania i punkt odbioru. Należy z poziomu metaboxa InPost na ekranie szczegółów złożonego zamówienia wybrać inny jako ten, do którego ma zostać dostarczona przesyłka.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: sending_method: unavailable_for_service;
Została podjęta próba nadania przesyłki w sposób niedozwolony przez API InPost – np. wybrana usługa jest nieaktywna na koncie użytkownika. Należy spróbować utworzyć przesyłkę wybierając inny sposób nadania lub zweryfikować, czy wybrana usługa jest aktywna w ramach podpisanej z InPost umowy.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: target_point; invalid_box_machine_function;
Klient wybrał pobranie jako formę zapłaty, a wskazany przez niego paczkomat odbiorczy nie obsługuje pobrania. Należy skontaktować się z klientem i wybrać inny paczkomat, który akceptuję tą formę płatności.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: receiver: address: country_code: too_short;
Odbiorca nie wybrał kraju dostawy lub dla wybranego kraju nie są dostępne usługi InPost. Należy w szczegółach złożonego zamówienia uzupełnić dane kraju lub wprowadzić prawidłowy, dla którego usługi InPost są dostępne.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: receiver: address: street: required; building_number: required; city: required; post_code: required;invalid; country_code: too_short;invalid;
Zamawiający nie wprowadził niezbędnych danych adresowych do nadania przesyłki – ulicy, numeru domu, miasta, kodu pocztowego i kraju. Należy uzupełnić te dane na ekranie szczegółów złożonego zamówienia.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: receiver: address: building_number: required;
Kupujący podczas składania zamówienia nie uzupełnił numeru domu w polu adresowym. W przypadku wyboru wysyłki do paczkomatu powyższe wymaganie zostało już zniesione. Jeżeli podczas próby nadania przesyłki nadal otrzymujesz ten błąd, najprawdopodobniej używasz nieaktualnej wersji wtyczki. Należy zaktualizować wtyczkę InPost WooCommerce do najnowszej dostępnej wersji.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: receiver: phone: invalid;
Wprowadzony przez zamawiającego numer telefonu jest nieprawidłowy – może zawierać niedozwolone znaki lub składać się ze zbyt dużej/małej ilości cyfr. Należy w szczegółach złożonego zamówienia nanieść stosowne poprawki w podanym przez klienta numerze.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: parcels: 0: weight: amount: too_small;
Została wprowadzona zbyt mała waga dla tworzonej przesyłki. Często błąd ten jest spowodowany brakiem uzupełnienia wagi sprzedawanego produktu na stronie jego konfiguracji lub wprowadzeniem wagi równej 0. Wprowadzenie wartości 0 w polu wagi produktu lub wagi samej paczki interpretowane jest w taki sam sposób jak gdyby było ono puste, stąd też nie przechodzi ono pomyślnie walidacji pod kątem poprawności wypełnienia. Należy uzupełnić lub poprawić wartość wagi produktu/paczki, aby była większa od 0.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: parcels: 0: dimensions: parcel_is_too_large_or_too_heavy;
Przesyłka, której próba nadania została podjęta jest zbyt duża lub zbyt ciężka niż dopuszczalne rozmiary/waga dla usług świadczonych przez InPost. Należy wybrać inną metodę wysyłki lub nadać zakupione produkty jako kilka mniejszych przesyłek.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: custom_attributes: target_point required; parcels: 0: dimensions: required; weight: required;
Dla zakupionego produktu/produktów lub przesyłki nie zostały wprowadzone wymiary i waga oraz nie został wybrany paczkomat odbiorczy. Należy uzupełnić te dane na ekranie konfiguracji produktu i/lub w metaboxie InPost na ekranie szczegółów zamówienia.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: insurance: should_be_greater_than_cod;
Wprowadzona kwota ubezpieczenia jest niższa niż kwota pobrania. Każda paczka pobraniowa w InPost musi zostać ubezpieczona co najmniej na kwotę pobrania. Należy poprawić kwotę ubezpieczenia na równą lub wyższą kwocie pobrania.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: insurance: amount_is_too_high; cod: amount_is_too_high;
Zarówno kwota ubezpieczenia jak i kwota pobrania są wyższe niż dozwolone dla usług InPost. Należy je obniżyć do poziomu akceptowalnego dla wybranych usług.
There are some validation errors. Check details object for more info. Szczegóły: 1: additional_services: sms: unavailable; email: unavailable;
Zgodnie z informacjami dostępnymi w dokumentacji API InPost wybrane usługi dodatkowe – powiadomienie SMS i powiadomienie email są niedostępne dla usługi inpost_courier_c2c, czyli przesyłki kurierskiej z nadaniem w paczkomacie:
Aby powiadomienie mailowe i SMS było dostępne, należy podczas tworzenia przesyłki wybrać jej standardowy sposób nadania, tj. odbiór przesyłki przez kuriera.
Unexpected error occured. Contact your administrator at [email protected]. In the message you can also enter the ID AAAAAAAA-BBBB-CCCC-DDDD-EEEEEEEEEEEE which will speed up diagnosing the problem.
Wystąpił globalny błąd/awaria bezpośrednio po stronie systemu API InPost, uniemożliwiający nadanie przesyłki w danym momencie. Należy zgłosić ten fakt wsparciu technicznemu InPost korzystając z podanego w treści błędu adresu e-mail.
trucker_ID_is_not_set_for_organization
Została podjęta próba nadania przesyłki z wykorzystaniem usługi kurierskiej, która jest dostępna tylko po podpisaniu umowy z InPost na świadczenie tego typu usług. W zdecydowanej większości przypadków błąd ten nie jest zależny od ustawień wtyczki i jest spowodowany brakiem przypisania odpowiednich uprawnień do usług na koncie klienta InPost. W związku z powyższym, celem jego rozwiązania zalecany jest kontakt z Opiekunem Klienta InPost oraz weryfikacja uprawnień do nadawania przesyłek przez API InPost za pomocą usług kurierskich.
Komunikaty
No route matches POST v1/organizations/shipments
Jeśli w trakcie generowania etykiety otrzymujesz następujący komunikat: No route matches POST v1/organizations/shipments, oznacza to że na ekranie konfiguracji wtyczki nie została wybrana organizacja:
Jeśli w tym miejscu widzisz puste pole bez możliwości wyboru organizacji, skontaktuj się z opiekunem klienta InPost. Pamiętaj że dla usług kurierskich wymagane jest podpisanie osobnej umowy. Czasami zdarzają się sytuacje, że obsługa InPost przesyła dane dostępowe bez aktywowanego dostępu do ShipX. W takim przypadku wybór organizacji jest możliwy, ale błąd może nadal występować. Poproś opiekuna o dostęp do ShipX i wygenerowanie nowego tokenu.
cURL error 35: OpenSSL SSL_connect: SSL_ERROR_SYSCALL in connection to api-shipx-pl.easypack24.net:443
Jeżeli na stronie składania zamówienia metody wysyłki InPost nie wyświetlają się poprawnie, a w ustawieniach wtyczki przy statusie połączenia występuje błąd:
to najprawdopodobniej ma to związek z obsługą przez serwer szyfrowanych połączeń, a dokładniej z biblioteką SSL. Zazwyczaj błąd ten pojawia się w przypadku używania na serwerze mocno przedawnionych wersji OpenSSL, cURL lub PHP i jego komponentów, a rozwiązaniem okazuje się najczęściej po prostu ich aktualizacja do nowszych wydań.
Token is missing or invalid
Jeżeli napotkałeś/-aś na błąd autoryzacji i informację o nieprawidłowym tokenie, jak na poniższym zrzucie ekranu:
upewnij się, że:
- token został wprowadzony w całości, w takiej samej formie, w jakiej przesłał go Opiekun Klienta InPost,
- nie została zmieniona wielkość liter
- nie zawiera on kropki na końcu.