Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Jak włączyć debugowanie w WordPressie?

W pracy ze skryptami PHP mogą wystąpić błędy. Zdarza się, że interpretator PHP wyświetla błędy na ekranie, dzięki czemu można łatwo je zidentyfikować i wskazać przyczynę problemów. Co w sytuacji kiedy skrypty nie działają poprawnie, błędy nie są wyświetlane na ekranie, a chciałbyś zapisać treść błędu? Aby zapisać treść błędu, należy włączyć debugowanie w WordPress, aby zapisać logi.

Jeśli posiadasz aktywną subskrypcję i zobaczysz jakiś błąd związany z naszą wtyczką, sprawdź logi z WordPress i WooCommerce. Następnie skontaktuj się z nami opisując sytuację i kod błędu lub komunikat z debugging. Logi WordPress pomogą nam stwierdzić, co się stało, a Tobie szybciej uzyskać rozwiązanie błędu 🙂.

Napisz do nas →

Jeśli często zdarzają Ci się kłopoty z WordPress lub WooCommerce, a nie masz czasu na optymalizacje, przyspieszenie, zabezpieczenie, kopie zapasowe i robienie aktualizacji, sprawdź ofertę WP Desk Care – kompleksowej pomocy technicznej dla sklepów WooCommerce 🚀.

WP Desk Care →

 

Sposoby na zidentyfikowanie błędów występujących w WordPressie:

Logi WooCommerce

Sam WooCommerce posiada wbudowaną funkcję automatycznego zapisywania treści błędów krytycznych do pliku. Aby móc je odczytać, przejdź do menu WooCommerce -> Status -> Logi:

Zapis błędów WooCommerce

Z rozwijanej listy należy wybrać plik, którego nazwa zaczyna się od fatal-errors. Pliki z błędami są trzymane przez 30 dni, potem następuje ich usunięcie.

Logi WooCommerce i debugowanie w WordPress pomagają znaleźć przyczyny błędów i pojawiających się powiadomień.

Edycja pliku wp-config.php

Może się zdarzyć, że błąd wystąpi jeszcze przed uruchomieniem funkcji WP Desk Helper. W takim przypadku trzeba spróbować debugowania na wyższej warstwie. WordPress posiada wbudowaną funkcję debugowania. Nie jest ona jednak dostępna z poziomu panelu administratora. Aby włączyć w WordPressie tryb debugowania (wp-debug), należy edytować plik wp-config.php i dodać do niego następujące linijki kodu:

define( 'WP_DEBUG', true );
define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );

Plik z zapisem błędów zostanie zapisany w lokalizacji /wp-content/debug.log.

Zapis błędów w PHP – edycja php.ini

Interpretator PHP również posiada funkcję zapisu błędów. Korzystając z tego rozwiązania masz pewność, że wszystkie komunikaty zostaną zapisane, bez względu na warstwę serwerową, której dotyczą. Aby włączyć globalny zapis błędów, edytuj plik php.ini.

Uwaga! Nie każdy hostingodawca pozwala na bezpośrednią edycję pliku php.ini. Przed edycją upewnij się, że na twoim serwerze możesz dokonywać takich zmian.

Otwórz plik php.ini i dodaj następujące linijki:

ini_set("log_errors", 1);
ini_set("error_log", "/tmp/php-error.log");

Plik zapisze się w lokalizacji /tmp/php-error.log.

Odwiedź panel zarządzania serwerem lub skontaktuj się z administratorem

Czasami może się zdarzyć, że zapisywanie błędów na poziomie skryptów PHP w ogóle nie działa. W takim przypadku należy skontaktować się z obsługą hostingu lub administratorem serwera z prośbą o udostępnienie pliku z zapisem błędów PHP. Większość firm hostingowych zapisuje takie błędy. W wielu panelach zarządzania serwerem istnieje możliwość pobrania takiego pliku bez konieczności kontaktu z administrator.

Tryb debugowania wp-debug w inFakt WooCommerce

Opisane kroki debugowania są takie same dla wtyczek Fakturownia WooCommerce oraz wFirma WooCommerce.

Jeśli spotkasz się z niepoprawnym działaniem wtyczki, napisz do nas. Możesz też przed kontaktem włączyć zapis błędów, a do wiadomości do nas załączyć plik z zapisanymi logami. Pozwoli nam to szybciej określić przyczynę i znaleźć rozwiązanie.

  1. Zaznacz pierwszy checkbox oraz opcję blokowania żądań API dla administratora.
  2. Możesz też włączyć automatyczne zakończenie zapisu błędów np. na 1 godzinę albo pamiętać o wyłączeniu trybu debugowania po zakończeniu testu. Po wyborze opcji zapisz zmiany.
  3. Odtwórz poprzednią sytuację. Jeśli chodziło o brak wystawienia faktury, przejdź do edycji zamówienia i spróbuj ręcznie wystawić fakturę. Jeśli był to natomiast jakiś inny komunikat, spróbuj wykonać te kroki jak poprzednio.
  4. Przejdź do logów: WooCommerce → Status → Dziennik zdarzeń. Pobierz treść zapisanego komunikatu lub żądań API z czasu odtwarzania błędu i dołącz je do maila do naszej pomocy technicznej.
  5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, napisz do nas.

Zarządzanie trybem debugowania znajdziesz w WooCommerce → Ustawienia → Integracje → inFakt → Tryb debugowania.

inFakt WooCommerce - Tryb debugowania

Jeśli masz inne pytania dotyczące komunikatów i zapisu błędów w WooCommerce i WordPress WP debug log, napisz do nas 🙂.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.