Tak samo jak wysyłka, płatności są jednym z najważniejszych elementów do pełnego funkcjonowania realizacji zamówień w Twoim sklepie.
Jeśli jeszcze nie ma sz skonfigurowanych opcji wysyłki, możesz je skonfigurować, korzystając z tego poradnika.
Jeżeli już masz skonfigurowane wysyłki w swoim sklepie, przejdź do WooCommerce → Ustawienia → Płatności.
Po przejściu do płatności zobaczysz domyślnie cztery możliwości, jakie daje nam WooCommerce:
Przelew bankowy – płatność dzięki, której klienci mogą wysyłać pieniądze bezpośrednio na Twoje konto bankowe. Konfiguracja polega na wypełnieniu najważniejszych informacji takich jak Numer konta, nazwa banku czy IBAN.
Płatność czekiem – forma płatności offline za pomocą czeków. Jest to bardzo rzadko stosowana forma płatności i w obecnych czasach raczej mało wygodna.
Za pobraniem – umożliwia płatności klientom za pobraniem, czyli przy odbiorze zamówienia np. od kuriera. W tej opcji możemy ustalić, dla jakich sposobów wysyłek ta opcja ma być włączona. Może się pojawić sytuacja, że nie chcemy dla danej wysyłki zastosować przesyłki za pobraniem.
PayPal – płatności za pośrednictwem serwisu PayPal. Dzięki tej metodzie płatności klient może również zapłacić za pomocą karty kredytowej. Konfiguracja polega na podaniu naszego E-maila konta PayPal oraz wypełnieniu danych API.
Dodatkowe metody płatności
Jeżeli chcesz korzystać z innych metod płatności, których WooCommerce domyślnie nie oferuje, w tym celu musisz posiadać wtyczkę, która obsługuje wybraną przez Ciebie metodę płatności. W WP Store posiadamy możliwości integracji z licznymi systemami płatności. Między innymi z:
Jeżeli chcesz dodać inną metodę płatności, przejdź do swojego repozytorium wtyczek, następnie aktywuj wtyczkę. Po aktywacji wtyczka powinna pojawić się w konfiguracji płatności.
Pamiętaj, aby w pełni skonfigurować wtyczkę przed jej włączeniem, podając wymagane informacje przez dany system płatności.