Koszt wysyłki według ceny – przykład użycia
Załóżmy, że prowadzisz sklep z zabawkami. Aby zachęcić swoich klientów do składania zamówień o większej wartości chcesz skonfigurować wysyłkę w taki sposób, aby jej koszt zmniejszał się wraz ze wzrostem sumarycznej ceny produktów w koszyku. Innymi słowy – im większa wartość produktów dodanych do koszyka, tym niższy koszt wysyłki. Dodatkowo, po przekroczeniu progu 300 zł wysyłka staje się darmowa. Jak skonfigurować taki scenariusz?
Konfiguracja scenariusza
Dodaj 4 reguły oparte o Cenę i ustaw dla nich kolejno:
Reguła nr 1:
- Kiedy: Cena
- do: 99,99 zł
- koszt wynosi: 20 zł
Reguła nr 2:
- Kiedy: Cena
- jest od: 100 zł
- do: 199,99 zł
- koszt wynosi: 15 zł
Reguła nr 3:
- Kiedy: Cena
- jest od: 200 zł
- do: 299,99 zł
- koszt wynosi: 10 zł
Reguła nr 4:
- Kiedy: Cena
- jest od: 300 zł
- koszt wynosi: 0 zł
Rezultat
Kiedy klient w Twoim sklepie doda do koszyka produkty o łącznej wartości:
- do 99,99 zł – zapłaci za wysyłkę 20 zł
- od 100 zł do 199,99 zł – zapłaci za wysyłkę 15 zł
- od 200 zł do 299,99 zł – zapłaci za wysyłkę 10 zł
- 300 zł i więcej – wysyłka będzie darmowa.
Powyższy przykład pokazuje jak w prosty sposób skonfigurować koszt wysyłki w zależności od sumarycznej ceny produktów w koszyku za pomocą darmowej wersji wtyczki Flexible Shipping.
Używając wtyczki Flexible Shipping PRO możesz dodatkowo rozszerzyć podstawowe funkcjonalności i tworzyć reguły oparte o klasy wysyłkowe, ilość produktów w koszyku, liczbę pozycji, wagę gabarytową, objętość, maksymalny wymiar produktu, długość, szerokość i wysokość produktu, sumę wymiarów pojedynczego produktu, rolę użytkownika, porę dnia czy dzień tygodnia. Możesz także naliczać automatycznie dodatkowy koszt w oparciu o zdefiniowane przez siebie kryteria i z łatwością skonfigurować nawet najbardziej zaawansowane scenariusze wysyłkowe.