Zacznij Black Week i oszczędzaj już teraz!

dodatkowe -15% na wszystkie Pakiety z kodem bundle2024

Punkty Odbioru WooCommerce

Instalacja

Instrukcja instalacji →

Aktywacja Subskrypcji

Aktywacja subskrypcji →

Ważne informacje

Wymagania

Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce pozwala na udostępnienie Twoim klientom na stronie finalizacji zamówienia możliwości wyboru punktu odbioru, do którego mają zostać wysłane zamawiane przez nich produkty.

Działa ona niezależnie, oznacza to, że nie wymaga posiadania podpisanej umowy z firmami kurierskimi, wprowadzania loginów, haseł i tokenów, czy danych dostępowych do systemów kurierskich.

Jedynym warunkiem, niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania jest jej aktywna subskrypcja. Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce wymaga aktywnej subskrypcji z uwagi na konieczność utrzymania stałego połączenia z API usług odpowiedzialnych za wyświetlanie map.

Jeżeli subskrypcja wtyczki wygaśnie lub jej klucz API otrzymany po zakupie nie zostanie zaktywowany, mapa wraz z punktami odbioru przestanie być wyświetlana na stronie finalizacji zamówienia, lecz zanim to nastąpi, zostanie wyświetlona stosowna informacja o tym fakcie w panelu administracyjnym sklepu, 30 dni przed wyłączeniem tej funkcjonalności.

Firmy kurierskie

Wtyczka Punkty Odbioru WooCommerce umożliwia wyświetlenie punktów odbioru następujących firm kurierskich:

  • InPost – Paczkomaty®, PaczkoPunkty;
    • wysyłka w Polsce,
  • Orlen Paczka – m.in Stacja paliw ORLEN, Kiosk/Salonik RUCH;
    • wysyłka w Polsce,
  • DHL – DHL Parcelshop (m.in. Żabka, Inmedio, abc, Kaufland);
    • wysyłka w Polsce i za granicą,
  • DPD – DPD Pickup (m.in. placówki partnerskie, automaty paczkowe);
    • wysyłka w Polsce i za granicą,
  • UPS – UPS Access Points (m.in epaka.pl, Odido, Delikatesy Centrum);
    • wysyłka w Polsce i za granicą,
  • Poczta Polska – m.in. placówki i automaty paczkowe, Żabka, Biedronka, abc, Orlen;
    • wysyłka w Polsce,
  • FedEx – FedEx Direct2Retail;
    • wysyłka w Polsce,
  • GLS – m.in. Stacja Shell, Auchan, Lewiatan;
    • wysyłka w Polsce i za granicą (AT, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FI, FR, GR, HR, HU, IT, LU, NL, PL, PT, RO, SI, SK).

Konfiguracja

Po zainstalowaniu i aktywowaniu wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce w ustawieniach wysyłki WooCommerce (WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka) powinien pojawić się dodatkowy odnośnik:

Ustawienia wysyłki WooCommerce - Punkty Odbioru

Po jego kliknięciu nastąpi przekierowanie do ekranu konfiguracyjnego ustawień głównych wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce:

Punkty Odbioru – Ustawienia główne

Ustawienia Punktów Odbioru

Ustawienia Punktów Odbioru
Ustawienia Punktów Odbioru

Miejsce wyświetlania* – pole wymagane. Punkty odbioru mogą być wyświetlone w różnych miejscach na stronie zamówienia. Wybierz z rozwijalnej listy miejsce, gdzie punkty odbioru mają być wyświetlone.

  • Wyświetl punkty odbioru w ramach metody wysyłki – punkty odbioru zostaną wyświetlone bezpośrednio pod metodą wysyłki, dla których zostały włączone punkty odbioru.

    Wyświetl punkty odbioru w ramach metody wysyłki
    Punkty odbioru w ramach metody wysyłki
  • Wyświetl punkty odbioru pod metodami wysyłki – po wyborze metody wysyłki z włączonymi punktami odbioru, punkty zostaną wyświetlone pod wszystkimi metodami wysyłki.

    Wyświetl punkty odbioru pod metodami wysyłki
    Punkty odbioru pod metodami wysyłki
  • Utwórz nową sekcję z punktami odbioru pod podsumowaniem zamówienia – po wyborze metody wysyłki z włączonymi punktami odbioru, punkty zostaną wyświetlone w nowej sekcji pod podsumowaniem zamówienia.

    Utwórz nową sekcję z punktami odbioru pod podsumowaniem zamówienia
    Nowa sekcja z punktami odbioru pod podsumowaniem zamówienia

Sposób wyświetlania* – pole wymagane. Punkty odbioru mogą być wyświetlone w różny sposób na stronie zamówienia. Wybierz z rozwijalnej listy sposób, w jaki punkty odbioru mają być wyświetlone.

  • Lista najbliższych punktów odbioru – zostanie wyświetlona tylko lista najbliższych punktów odbioru.

    Lista najbliższych punktów odbioru
    Lista najbliższych punktów odbioru
  • Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd minimapy – zostanie wyświetlona lista najbliższych punktów odbioru i minimapa umożliwiająca podgląd wybranego punktu z listy.

    Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd z minimapy
    Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd z minimapy
  • Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd minimapy + mapa pop-up – zostanie wyświetlona lista najbliższych punktów odbioru, minimapa umożliwiająca podgląd wybranego punktu i przycisk Wybierz z mapy. Po kliknięciu w przycisk, zostanie wyświetlony pop-up z możliwością wyboru punktu z mapy.

    Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd z minimapy + mapa pop-up
    Lista najbliższych punktów odbioru + podgląd z minimapy + mapa pop-up
  • Mapa pop-up – zostanie wyświetlony przycisk Wybierz z mapy. Po kliknięciu w przycisk, zostanie wyświetlony pop-up z możliwością wyboru punktu z mapy.
    Mapa pop-up
    Mapa pop-up
    Mapa pop-up w Polsce
    Mapa pop-up w Polsce

    Mapa pop-up za granicą
    Mapa pop-up za granicą

Liczba wyświetlanych punktów odbioru* – jeśli w Sposobie wyświetlania zdecydujesz się na wybór zawierający Listę najbliższych punktów odbioru, to dodatkowo, wymagane jest ustalenie liczby wyświetlanych punktów odbioru.

 

Dodawanie punktów odbioru do metody wysyłki

Do wyświetlenia punktów odbioru w swoim sklepie, wymagane jest dodanie punktów do wybranej metody wysyłki.

Z wykorzystaniem wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce, możesz dodać punkty do metod wysyłki:


Po zainstalowaniu i aktywowaniu wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce, w ustawieniach pojedynczej metod wysyłki (WooCommerce → Ustawienia → Wysyłka → Strefy wysyłki → Metody wysyłki) powinny pojawić się dodatkowe ustawienia punktów odbioru:

Dodanie punktów odbioru do metody wysyłki
Dodanie punktów odbioru do metody wysyłki

Metoda wysyłki – Ustawienia punktów odbioru

Metoda wysyłki - Ustawienia punktów odbioru
Metoda wysyłki – Ustawienia punktów odbioru

Włącz punkty odbioru – włączenie tej opcji pozwoli na wyświetlenie punktów odbioru wybranych firm kurierskich na stronie zamówienia. Sposób i miejsce wyświetlania punktów może zostać zdefiniowany w ustawieniach głównych wtyczki Punkty Odbioru WooCommerce.

Pokaż punkty odbioru wybranych firm kurierskich – pole wielokrotnego wyboru. Wybierz firmy kurierskie, których punkty odbioru chcesz wyświetlić w ramach tej metody wysyłki.

Zapis wybranego punktu odbioru w zamówieniu

Po złożeniu przez klienta zamówienia i wyborze przez niego metody wysyłki z włączoną opcją punktów odbioru, na stronie zamówienia zostanie zapisany wybór punktu i jego szczegóły.

 Zapis wybranego punktu odbioru w zamówieniu
Wybrany punkt odbioru InPost – Zamówienie WooCommerce

Przesyłanie danych do zewnętrznych integracji wysyłkowych

Wtyczka umożliwia pobieranie danych związanych z wybranymi punktami odbioru i wysyłanie ich do zewnętrznych integracji wysyłkowych takich jak Baselinker czy ShipStation.

Jeżeli np. udostępniłeś swoim klientom możliwość wysyłki zamówionych produktów do wskazanego przez nich paczkomatu lub punktu odbioru InPost, informacja o wybranym punkcie wraz z jego ID zostanie automatycznie przekazana ze szczegółów zamówienia do Baselinkera:

InPost WooCommerce punkt odbioru Baselinker
Wybrany punkt odbioru InPost – Baselinker

Opcje dla zaawansowanych użytkowników

Filtry dostępne we wtyczce Punkty Odbioru WooCommerce

  • flexible-shipping/pickup-points/section-title – Umożliwiający na modyfikację / usunięcie tytułu sekcji wyboru punktów odbioru.
  • flexible-shipping/pickup-points/supported-shipping-methods – Za pomocą którego można aktywować punkty odbioru dla innych metod wysyłki niż wspierane. (Na przykład metody wysyłki dodawane za pomocą zewnętrznej wtyczki.)

Preferencje plików cookies

Inne

Inne niekategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.