Spis treści
- 1 Instalacja
- 2 Aktywacja Subskrypcji
- 3 Aktualizacja
- 4 Ważne informacje
- 5 Panel wtyczki
- 6 Dodawanie plików dla Google Merchant
- 7 Aktualizacja feedów
- 8 Mapowanie atrybutów
- 9 Własna wartość atrybutu Google Merchant
- 10 Wykluczanie produktów z feedów
- 11 Wykluczanie wariantów
- 12 Koszty dostawy
- 13 Obrazek produktu
- 14 Dodawanie pliku z feedem do panelu Google Merchant Center
- 15 Lista obsługiwanych atrybutów Google Merchant Center
- 16 Opcje dla zaawansowanych użytkowników
Instalacja
Aktywacja Subskrypcji
Aktualizacja
Ważne informacje
Wtyczka Google Merchant XML wykorzystuje do działania wtyczkę Advanced Custom Fields PRO, której aktualna wersja jest wbudowana w naszą wtyczkę.
Jeśli używasz wtyczki Advanced Custom Fields w wersji PRO, upewnij się, że posiadasz jej aktualną wersję. W przeciwnym razie, po włączeniu Google Merchant XML wyświetli się komunikat: Google Merchant XML wymaga wersji ACF PRO x.x.x lub nowszej. Zaktualizuj do najnowszej wersji ACF PRO., a praca z Google Merchant XML nie będzie możliwa.
Panel wtyczki
W menu Google Merchant znajdziesz panel wtyczki i wszystkie niezbędne ustawienia:
Dodawanie plików dla Google Merchant
Możesz dodawać dowolną ilość plików, a w każdym pliku może być dowolna ilość produktów.
Aktualizacja feedów
Możesz aktualizować pojedyncze pliki, aktualizować wiele jednocześnie lub ustawić automatyczną aktualizację feedów.
Szybka edycja feedów
Automatyczna aktualizacja feedów
Możesz ustawić automatyczne aktualizowanie odpowiednich feedów gdy dany produkt zostanie dodany, zmieniony lub usunięty. Opcja ta działa również z szybką edycją produktu jak również z edycją masową.
Mapowanie atrybutów
Czasem może zajść potrzeba zmiany mapowania atrybutów produktu w sklepie WooCommerce do atrybutu Google Merchant.
Wtyczka posiada opcję Tak. Ten plik będzie wgrywany do Facebook Business Center, co pozwala na dodawanie produktów do serwisu Facebook. Wystarczy włączyć tę opcję, wówczas wtyczka automatycznie wygeneruje atrybut g:mpn, który jest wymagany przez Facebook’a, oraz ustawi w nim ID produktu.
Własna wartość atrybutu Google Merchant
Jeśli chciałbyś przesyłać do Google Merchant Center własną wartość parametru, niepowiązaną z danymi produktu, możesz ją wprowadzić ręcznie z poziomu edycji pliku.
Przy wybranym atrybucie Google, wskaż pozycję user_value. Zostanie rozwinięte kolejne pole, które umożliwi wprowadzenie własnej wartości. Ta wartość będzie przesyłana do Google Merchant w ramach tego atrybutu (parametru). Dzięki temu że możesz w ten sposób dodawać wartości na poziomie pliku, nie musisz bazować tylko na informacjach zapisanych w edycji produktu WooCommerce.
Wykluczanie produktów z feedów
Wykluczanie na podstawie kategorii lub tagu
Jeśli chciałbyś wykluczyć z pliku XML wybraną kategorię lub tag, przejdź do Ustawień wtyczki.
Przykład: Mam w swoim sklepie specyficzny towar, o którym informacji nie chciałbym przesyłać do Google. Produkty które chcę wykluczyć z programu Google Merchant znajdują się w kategorii T-shirts. Mam też produkty oznaczone tagiem lokalnie. Nie chciałbym aby produkty spod tego tagu były przesyłane do Google.
Wykluczanie pojedynczych produktów
Jeśli masz w swoim sklepie produkty, które chciałbyś jednostkowo wyłączyć z przesyłania do Google Merchant, masz możliwość wykluczenia ich na stronie Edycji produktu. Przejdź do edycji produktu i zaznacz opcję “Wyklucz z feedów”. Nie zapomnij zapisać zmian.
Wykluczanie wariantów
Domyślnie produkty z wariantami są wyświetlane w pliku XML. Każdy z wariantów produktu jest prezentowany jako oddzielny produkt. Jeśli chcesz żeby system Google Merchant wykrył że produkty są wariantami z jednej grupy, skorzystaj z parametru item_group_id.
Zaznaczenie opcji Nie umieszczaj wariantów w plikach feed Google Merchant ukryje wszystkie produkty z wariantami z pliku XML. Jeśli chcesz ograniczyć liczbę wariantów w feedzie, sprawdź filtr w sekcji dla zaawansowanych użytkowników.
Koszty dostawy
Masz możliwość przesyłania do Google Merchant informacji o opłatach za dostawę. Musisz zdecydować z której strefy wysyłki będą pobierane metody dostawy. Domyślna strefa to Reszta świata. Więcej informacji na stronie pomocy Google.
Wyłączanie informacji o dostawie
Jeśli nie chcesz przesyłać do Google informacji o wysyłce, wystarczy że w ustawieniach wtyczki zaznaczysz opcję o wykluczaniu informacji o przesyłce z feedów. Aby zmiany przyniosły efekt, musisz na nowo wygenerować plik XML.
Aby po wyłączeniu wysyłania informacji o dostawie dodać je ręcznie do swojego konta Google Merchant Center, skorzystaj z możliwości jakie daje GMC i dodaj cennik dostawy do swojego konta.
Obrazek produktu
Jeśli chcesz, aby obrazek przesyłany do Google Merchant różnił się od głównego obrazka produktu w twoim sklepie, masz możliwość indywidualnego ustawienia obrazka dla każdego z produktów, który znajdzie się w feedach. Zmiany tej dokonasz z poziomu ekranu Edycji produktu. Jeśli nie skorzystasz z możliwości zmiany obrazka, do feedów zostanie pobrany główny obrazek produktu.
Dodawanie pliku z feedem do panelu Google Merchant Center
Ta część wychodzi poza obsługę wtyczki, ale pokazuje jak można dodać wygenerowany feed do panelu Google Merchant Center, tak aby był on odświeżany raz dziennie.
Zaloguj się do panelu Google Merchant Center klikając w ten link.
Jeśli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się tutaj.
Dodawanie feeda do Google Merchant Center
Konfiguracja feeda
Automatyzacja pobierania feeda
Link do feeda
Lista feedów
Pobieranie feeda
Lista obsługiwanych atrybutów Google Merchant Center
- id (identyfikator)
- title (tytuł)
- description (opis)
- link (link)
- image_link (link do zdjęcia)
- additional_image_link (link do dodatkowego zdjęcia) – generowany jest automatycznie na podstawie galerii produktu (dodanych zostaje maksymalnie 10 linków do zdjęć z galerii)
- mobile_link (link mobilny)
- availability (dostępność)
- availability_date (data dostępności)
- cost_of_goods_sold (koszt własny sprzedaży)
- expiration_date (data ważności)
- price (cena)
- sale_price (cena promocyjna)
- sale_price_effective_date (okres obowiązywania ceny promocyjnej)
- unit_pricing_measure (miara ceny jednostkowej)
- unit_pricing_base_measure (podstawowa miara ceny jednostkowej)
- google_product_category (kategoria produktów Google)
- product_type (typ produktu)
- brand (marka)
- gtin (gtin)
- mpn (mpn)
- identifier_exists (z identyfikatorem)
- condition (stan)
- adult (dorośli)
- multipack (opakowanie zbiorcze)
- is_bundle (w pakiecie)
- energy_efficiency_class (klasa efektywności energetycznej)
- age_group (grupa wiekowa)
- color (kolor)
- gender (płeć)
- material (materiał)
- pattern (wzór)
- size (rozmiar)
- size_type (rodzaj rozmiaru)
- size_system (tabela rozmiarów)
- item_group_id (identyfikator grupy produktów)
- adwords_redirect (przekierowanie adwords)
- custom_label (etykieta niestandardowa)
- excluded_destination (wykluczone miejsce docelowe)
- shipping (dostawa)
- shipping_label (etykieta wysyłki)
- shipping_weight (waga przesyłki)
- shipping_length (długość przesyłki)
- shipping_width (szerokość przesyłki)
- shipping_height (wysokość przesyłki)
- tax (podatki)
Dowiedz się więcej o atrybutach tutaj.
Opcje dla zaawansowanych użytkowników
Przekazanie 1 wariantu produktu do feedu
Jeśli jesteś deweloperem, możesz skorzystać z filtra wpdesk_google_merchant_variations
. Dzięki niemu możesz ograniczyć liczbę przekazywanych wariantów do feedu produktowego.
Poniższy filtr dodany do pliku functions.php motywu pozwoli Ci na pobranie pierwszego wariantu produktu:
Po jego dodaniu zaktualizuj feed produktowy aby zobaczyć zmianę w pliku xml.